divendres, 2 de desembre del 2011

ORIENTACIÓ I MOBILITAT A L' ÀREA D' EDUCACIÓ FÍSICA.

Cal entendre la mobilitat com  a la capacitat d’ orientar-se i desplaçar-se autònomament tant en espais interiors com exteriors. Ja que si els alumnes amb discapacitat visual no són autònoms amb la seva mobilitat seran sempre persones dependents.

Hores:4 hores (3 hores de preparació  i 1 hora de classe).
Objectius: -Establir els punts de referència i els punts d’ informació.
                    -Establir els punts de protecció personal.
Activitats i continguts: Per començar cal establir la tècnica del guia vident, per començar sóc jo i després es demana l’ ajuda d’ un company del grup-classe, pot prendre el rol de company-guia . Cal situar-se davant de l’ alumne invident i aquest amb la mà et toca el colze. En tot moment aquest informa sobre els obstacles, ja que s´ha observat que les sortides que s´han fet per la ciutat, D.C té una mobilitat molt limitada, tot i anar amb bastó i sempre agafa l’ adult del braç, és per això que es veu la necessitat de treballar des de l’ àrea d’ educació física l’ orientació i la mobilitat.
Instruments i/o tècniques: Establir les normes de convivència a l’ aula per tal d’ afavorir una correcta orientació i mobilitat a D.C.
Elaboració de material adient per tal de treballar l’ orientació i mobilitat de D.C; pilones amb diferents textures, graons amb material tou...
Indicadors d’ avaluació:
Relació de trobades formals i informals amb els diferents membres de la comunitat educativa per tal d’ afavorir l’ orientació i mobilitat de D.C.

Especialista d’ Educació Física: Dinamitza l’ activitat tot proposant activitats a la resta del grup-classe per tal d’ afavorir l’ orientació i mobilitat de D.C; ja que la tutora de la USEE i jo ens centrem molt en l’ activitat de D.C.
Tutora de la USEE: Porta a terme la integració dins l’ aula d’ educació física.
La meva tasca: Col·laboro amb la Psicopedagoga de la USEE que fa l’ integració a l’ aula d’ Educació física per tal de confeccionar el material adient i portar a terme l’ activitat dins l’ aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada