Avui ha tingut lloc l’ entrevista amb la família per tal d’ informar-los de la conducta que manifesta D.C amb els educadors i psicopedagogs de la U.S.E.E i també amb els companys de l’ institut.
Se´ls ha informat de diferents aspectes com:
-Els pares són les persones més properes a D.C; i són en definitiva sobre els quals recau la responsabilitat tant present com futura de la seva filla.
L’ estat d’ estrès continuat al que es veu sotmesa la família en general i cada un dels membres en particular per tenir cura de D.C afecten directament a la vida de parella i a les relacions amb el seu entorn social.
-Se sap que un dels pares no accepta la ceguesa de D.C, concretament el pare, per tant la mare assumeix tota la responsabilitat de la persona discapacitada.-Per tant, les decisions són de la mare i no es segueix un projecte comú de família; aquest fet genera d’ aquesta persona molt desgast personal, sentiments d’ ansietat per la responsabilitat no compartida i sentiments de soledat...fet que la mare hagi patit diferents quadres depressius quan vivien a Portugal.
Tot i que la mare de D.C se sent responsable, manté una actitud de sobreprotecció cap a la seva filla; en aquest cas jo(practicant de psicopedagogia), amb la col·laboració de D.C insisteixo en què l’ alumna posseeix unes aptituds i facultats que posseeixen o poden aprendre amb un entrenament adequat; cal que D.C sigui del tot autònoma.
-Cal que D.C s’ enfronti a cada una de les diferents etapes de desenvolupament. Cal tenir present que l’ alumna té 14 anys i que per tant, cal assumir el final d’ una etapa d’ infantesa i passar a una etapa d’ adolescència.
Hores:2 hores en l’ entrevista.
Objectius:
-Aconsellar a la família la necessitat d’ intervenció psicològica.
Activitats:
L’ activitat consisteix en els consells que es donen a la família per tal d’ acceptar la intervenció psicològica i que s´han comentat abans a l’ inici i en la introducció del blog.
Instruments i/o tècniques:
Avaluar periòdicament les actuacions de la família en quan la intervenció psicològica que reben.
Indicadors d’ avaluació:
-Existència de comunicació regular i directa amb la família.
-Transmissió efectiva i regular a la família.
Personal de la Once: Assessora de la trobada amb la família amb diferents tipus de documents.
Psicopedagoga de la U.S.E.E: Participa en l’ entrevista i amb la preparació de la trobada.
La meva tasca: Informo a la família, juntament amb la psicopedagoga de la U.S.E.E dels punts comentats a l’ inici d’ aquesta entrada.
Brown(1995); l’ experiència com a pare d’ un jove sord-ceg, se n´adona que la concentració que requereix estar pendent del desenvolupament del seu fill/a pot suposar el no cuidar-se del seu desenvolupament com a persona.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada