dissabte, 12 de novembre del 2011

La Sobreprotecció de D.C per part de la família.

A conseqüència de la conducta disruptiva que va manifestar D.C; es prepara una trobada amb la família per tal d' aprendre acords sobre la sobreprotecció que ha tingut l' alumna durant tots aquests anys i que deduïm en gran part, que són conseqüència de les males conductes que presenta D.C.
Se sap que la família a Portugal va estar molt sobreprotegida i aquest fet, fa que estiguessin desinformats i van tenir una informació suavitzada i poc real del problema de D.C.
És evident que existeixen problemes seriosos per accedir al context essent invidents, però existeixen solucions i recursos per solucionar-los.És important la búsqueda d' un equilibri que permeti la participació activa de  D.C. a la vida familiar , a l' escola i la comunitat..
Poder arribar a aclarir el pensament al mateix temps que desenvolupem al màxim els nostres sentits, la nostra capacitat mental i les nostres habilitats comunicatives i arribar a entendre el context són les claus importants per el nostre accés al mateix; però és sens dubte el pensament clar que ens permet lograr, una alliberació: la llibertat dins del possible.
Ara bé,tenir accés al context és una necessitat bàsica de tot grup social; però aquest contexte també s´ha d' adaptar a les necessitats de l' alumna sempre que es pugui.
  HORES:3 HORES (2 hores preparació i una hora d' entrevista).
-OBJECTIUS:
-Informar i donar pautes a la família per evitar l' excès de sobreprotecció de D.C.
ACTIVITATS:
-Juntament amb la meva tutora de pràctiques llegim publicacions relacionades sobre la sobreprotecció d' alumnes invidents per part de la família per tal de donar pautes a la família
INSTRUMENTS:
Bibliografia relacionada amb el tema :
-Crespo,S(1980) (1980).La escuela y el niño ciego: manual práctico.Córdoba,Argentina.
-Martínez,I (coord.) y Villalba,R(dir).(1999).Aspectos evolutivos y educativos de la deficiencia visual,Madrid:Organización Nacional de Ciegos Españoles,Dirección de Educación.
INDICADORS D' AVALUACIÓ:
-Reflexions i possibles dubtes que dóna a conèixer la família sobre la informació que rep de la sobreprotecció de D.C.
-La resposta de D.C als consells que se´ls dóna a la família sobre la sobreprotecció.
Hores:cinc hores juntament amb la meva tutora de pràctiques per preparar la trobada amb la família i pautar quines instruccions dóna la psicopedagoga de la U.S.E.E i quines informacions  dono jo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada