dijous, 17 de novembre del 2011

Sensibilització als altres grups classe

Es realitzen campanyes de sensibilització a la resta de l’ institut de secundària amb la professional de la Once i el meu rol és com a col·laboradora en les sessions en el meu pràcticum de psicopedagogia.
*L’ objectiu de les campanyes de sensibilització estan explicades en la primera entrada del blog d’ aquesta fase.
Hores: 4 hores de sessions de sensibilització a les aules en les hores de tutoria per cursos i 3 hores de preparació de material i d’ explicacions.

Objectius:
-Informar a la resta de grups d’ aspectes com:
                    *Concepte de ceguesa.
                    *Sistemes alternatius de la comunicació :màquina Perkins
                    *Integració de l’ alumna D.C al centre.
                    *Com ajudar a D.C a potenciar la seva autonomia.
Activitats i continguts:
 Les activitats són semblants a les que es van realitzar al grup-classe de D.C; tot i que el material es va poder tornar a utilitzar, s´ha modifica algun tipus de joc. La informació dels objectius n´he informat jo en els grups-classe; un grup d’alumnes d’ un dels primers d’ ESO, s´han engrescat molt amb la màquina Perkins i han proposat escriure-li cartes a D.C durant les estones d’ esbarjo amb la meva col·laboració els dies que jo estigui fent el pràcticum al centre.(se li explica a D.C i ella respon que no li agrada llegir-aspecte de la seva autoestima que cal anar treballant).
Instruments i/o tècniques:
-Afavorir els vincles: alumnes del centre amb la D.C.
-Recerca d’ activitats per tal de fomentar la bona convivència en el centre.
Indicadors d’ avaluació:
-Relació de trobades formals i informals amb els diferents membres de la comunitat educativa.

Tasca de la professional de la Once: Portar a terme en les sessions els jocs en les campanyes de sensibilització.
La pròpia tasca: Informar-los sobre el que és la ceguesa?.
                          Els sistemes alternatius de la comunicació: L’ ús de la Perkins i
                          Com funciona.
                           Integració de l’ alumna de D.C al centre,
                           Aspectes  de com ajudar-la si es troben D.C als serveis, a la             biblioteca...
BIBLIOGRAFIA:
-CEBRÁN,M.D(2003).Glosario de discapacidad visual:Organización Nacional de Ciegos Españoles.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada