Una vegada finalitzat el meu període de pràctiques a l’ institut d’ educació secundària Olivar gran he arribat a les següents conclusions:
→Respecte a les Reunions amb la família:
No importa el model de família que tingui un alumne, el que és important és que com a psicopedagogs sapiguem donar oportunitats suficients per tal que l’ alumna pugui desenvolupar habilitats i competències personals i socials que permetin a D.C créixer i desenvolupar-se amb tota seguretat i autonomia en el seu àmbit social; és per això que hem treballat tant amb la sobreprotecció de D.C per part de la família.
He intentat, assessorada per la meva tutora de pràctiques, mostrar seguretat amb els comentaris per tal de disminuir l’ ansietat i les pors de les famílies recolzant les actituds positives.
En aquesta fase he sensibilitzat a la família del que suposa escolaritzar la seva filla en una escola ordinària i poder treballar correctament els hàbits d’ autonomia i socialització des de casa.
→Respecte a l’ Adaptació a la USEE:
En aquesta fase he pogut assessorar i col·laborar en l’ adaptació de l’ alumna cega a la USEE tot complementant els aprenentatges ordinaris amb altres específics per promoure el seu desenvolupament i la seva autonomia. He tingut clar prioritzar les habilitats de la vida diària i les noves tecnologies i he arribat a la conclusió que la intervenció del professional especialista, en aquest cas la professora de la ONCE i els professionals del centre és complementària, no té sentit l’ una sense l’ altra.
Diferents aspectes poden incidir en el desenvolupament d’ un alumne amb discapacitat visual; les limitacions que imposa la discapacitat, la personalitat i l’ acceptació de la discapacitat en l’ adolescència.
→Respecte a la inclusió a l’ aula ordinària:
Juntament amb la meva tutora de pràctiques he assessorat a tota la comunitat educativa a acollir l’ alumna amb deficiència visual mitjançant les jornades de sensibilització a l’ aula de D.C i en el centre en general.
He donat suport humà i he elaborat material adaptat dins l’ aula ordinària, juntament amb la meva tutora de pràctiques. He format part en l’ elaboració del PI de D.C i que actualment encara s’ està acabant d’ elaborar (provaré d’ adjuntar –lo en els annexos de la memòria).
Aquesta fase m´ha ajudat a aconseguir una mentalitat oberta cap a la inclusió; a aconseguir una metodologia de treball per afavorir la participació i atenció dels alumnes i a tenir present que els alumnes amb discapacitat visual necessiten adaptar-se al context escolar, però l’ entorn escolar també té d’ adaptar-se a les seves necessitats educatives específiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada