dijous, 24 de novembre del 2011

Reflexions sobre les necessitats educatives específiques.

En l' última entrada vaig fer una reflexió sobre els alumnes amb discapacitat visual que presenten unes necessitats educatives específiques que inclouen els següents ámbits:
1.-Optimització del funcionament visual.
2-Optimització dels altres sentits.
3-Orientació i movilitat.
4-Habilitats de la vida diària.
5-Noves tecnologies.
Una vegada llegides les lectures pertinents i reflexionar amb la meva tutora de pràctiques sobre aquests punts; he arribat a la conclusió que:
-Cal permetre que els alumnes amb discapacitat visual greu puguin tocar tot el material  que necessitin.
-Cal ajudar-los a anticipar, tocant els elements d' una activitat nova;(és per això que costa molt que participi quan anem a l' hort a plantar hortalisses); cal que primer l' ajudem a tocar els aliments.
-Cal donar nom a tots els estímuls del voltant.
-Convé molt treballar els conceptes espacials.
-Explicar a la resta dels companys de la USEE, diferents tècniques per ajudar a D.C.
-Valorar positivament l' esforç que fa D.C a cada pas.
-Ajustar l' ajuda a les necessitats del moment.
-Proposar i facilitar que l' aluma utilitzi el programa informàtic  de mecanografia.
Hores: 3 hores (1 hora de reflexió i 2 hores de lectura).
Objectius:-Reflexionar sobre els alumnes amb discapacitat visual que presenten unes necessitats educatives específiques que s' inclouen en els àmbits ja descrits.
Activitats i continguts: Reflexions sobre els diferents àmbits i conclusions a les quals s' han arribat.
Instruments i/o tècniques: Fomentar la participació de tots els membres de la comunitat educativa per tal de portar a terme les reflexions a les quals s´han arribat.
Indicadors d' avaluació:Existència de comunicació directa amb els membres de la comunitat educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada