En l' última entrada vaig fer una reflexió sobre els alumnes amb discapacitat visual que presenten unes necessitats educatives específiques que inclouen els següents ámbits:
1.-Optimització del funcionament visual.
2-Optimització dels altres sentits.
3-Orientació i movilitat.
4-Habilitats de la vida diària.
5-Noves tecnologies.
Una vegada llegides les lectures pertinents i reflexionar amb la meva tutora de pràctiques sobre aquests punts; he arribat a la conclusió que:
-Cal permetre que els alumnes amb discapacitat visual greu puguin tocar tot el material que necessitin.
-Cal ajudar-los a anticipar, tocant els elements d' una activitat nova;(és per això que costa molt que participi quan anem a l' hort a plantar hortalisses); cal que primer l' ajudem a tocar els aliments.
-Cal donar nom a tots els estímuls del voltant.
-Convé molt treballar els conceptes espacials.
-Explicar a la resta dels companys de la USEE, diferents tècniques per ajudar a D.C.
-Valorar positivament l' esforç que fa D.C a cada pas.
-Ajustar l' ajuda a les necessitats del moment.
-Proposar i facilitar que l' aluma utilitzi el programa informàtic de mecanografia.
Hores: 3 hores (1 hora de reflexió i 2 hores de lectura).
Objectius:-Reflexionar sobre els alumnes amb discapacitat visual que presenten unes necessitats educatives específiques que s' inclouen en els àmbits ja descrits.
Activitats i continguts: Reflexions sobre els diferents àmbits i conclusions a les quals s' han arribat.
Instruments i/o tècniques: Fomentar la participació de tots els membres de la comunitat educativa per tal de portar a terme les reflexions a les quals s´han arribat.
Indicadors d' avaluació:Existència de comunicació directa amb els membres de la comunitat educativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada