La D.C és una alumna de 14 anys invident d’ origen Portuguès que va arribar a Catalunya a finals d’octubre del curs escolar 2010-2.011. Després d’ una entrevista de l’ Eap amb la família es va decidir inscriure a La D.C en un institut de la zona en una aula ordinària.
Al principi es va observar que no tenia autonomia, no sabia desplaçar-se amb el bastó ni sabia anar sola al servei, no tenia habilitats socials ni sabia llegir ni escriure en Braille. Es va dubtar inclús en aquell moment si la D.C tenia alguna deficiència cognitiva.
Es va acordar que la resta del curs 2.010-2011 aniria 12 hores a l’ aula d’ acollida i la resta a la Once a Barcelona. La combinació va ser esgotadora per l’ alumna tot i que va aprendre correctament el català; la professional de la Once i l’ Eap van decidir que aquest curs escolar es pre-inscriuria a l’ alumna a l’ institut Olivar gran de Figueres a on hi ha una Usee,.
Les fases que hem acordat treballar amb la meva tutora de pràctiques són les següents:
FASE 1 : Reunions amb la família
DATA:Durant el mes de setembre i octubre.
HORES:15 hores
|
Objectius:- Sensibilitzar a la família del pas que suposa escolaritzar a la seva filla en una escola ordinària.
-Reunir representants de tots els sectors educatius(delegats/des d’ alumnat, pares i mares, professorat, personal administratiu i de serveis).
-Realitzar campanyes de difusió i explicació adreçades a tots els sectors de la comunitat educativa per tal d’ assessorar-los sobre com acollir l’ alumne amb deficiència visual.
-Treballar correctament els hàbits d’ autonomia i socialització des de casa.
Destinataris/àries :Representants de tots els sectors educatius i en especial la família.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
-Determinar els rols i actuacions de la família que aconsella la mestra de la once.
-Sensibilitzar al professorat i a tots els representants del sector educatiu sobre la matriculació d’ una alumne al centre amb discapacitat visual.
-Crear un marc de relació entre la família i el centre per compartir els objectius necessaris per assolir l’ entorn de convivència i respecte.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
3. Transmissió efectiva i regular a la família dels acords que es prenen en diferents instàncies del centre educatiu, consell escolar, claustre.
4. Existència d’ eines de comunicació: revistes, webs, blogs, fòrum.
5. Existència de comunicació directa i regular amb les famílies.
|
FASE 2 : Adaptació a la USEE
Hores:30 hores.
|
Objectius: -Motivar i incorporar l’ alumnat en la participació ,confecció i gestió
autònoma de les normes de l’ aula.
-Elaborar, en les assemblees les normes d’ acollida i assegurar
el compromís de tothom.
-Realitzar activitats destinades a interioritzar el que suposa pels
companys l’ arribada d’ una companya invident al centre.
Destinataris: Els alumnes de la USEE.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
-Crear un marc de relació entre els alumnes de la USEE per compartir els objectius necessaris per assolir l’ entorn de convivència i respecte.
-Diferenciar les activitats pròpies de l’ alumne amb discapacitat visual de la resta.
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
|
FASE 3 : Inclusió a l’ aula Ordinària .
HORES: 30 hores.
|
Objectius :-Potenciar l’ equitat educativa i el respecte a la diversitat de cada alumne/a amb ajuda dels professionals.
-Assolir un entorn de convivència i de respecte.
Destinataris/Destinatàries: alumnes i professors.
|
ACTIVITATS I CONTINGUTS
|
|
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
|
|
INDICADORS D’AVALUACIÓ
|
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada