dimarts, 8 de novembre del 2011

Línea pedagògica,Estructura organitzativa i acció tutorial de l' institut.

línea pedagògica de l’ institut O.G. de Figueres  contempla  La Llei d’educació (article 91) i el Decret d’autonomia (article 5)  i estableix que entre els elements que ha de contenir el projecte educatiu del centre hi ha els procediments d’inclusió educativa, els criteris que reflexen  l’atenció a la diversitat i els que han d’orienta les mesures organitzatives, sempre d’acord amb els principis de l’educació inclusiva i la coeducació.
La línea pedagógica per  tant, contempla aspectes com:
-La llengua vehicular és la catalana i s’ empra com a llengua d’ aprenentatge del sistema educatiu.
-Es vetlla per. tal que l’ alumnat quan finalitzi la secundària obligatòria assoleixi un bon nivel d’ expressió i comprensió escrita i d’ habilitats matemàtiques.
-Té en compte el principi d’ escola inclusiva contemplant els elements curriculars,metodològics i organitzatius.
-Té en compte l’ ús de les TIC i dels recursos digitals per. tal que els alumnes desenvolupin la competencia digital.

ESTRUCTURA ORGANITZATIVA.

-Tipologia d' alumnat.
La població del centre és molt diversa, una part d’aquesta es autòctona, una altra és la segona generació dels primers immigrants que arribaren.
Una altra part important la formen els immigrants que arriben cada any cercant llocs de feina en el món de l’hosteleria o la construcció d’arreu del món, però molt especialment de països àrabs i de Sud-Amèrica i una gran part de població Espanyola és d’ ètnia Gitana.
- Llengua dels alumnes i dels seus pares
La llengua vehicular del centre es el català. Els alumnes del centre majoritàriament parlen castellà , encara que entenen el català. També hi ha una part  de l’alumnat que no té cap tipus de competència lingüística en llengua catalana.
- Nivell de formació dels pares i mares dels alumnes.
La ocupació laboral dels pares i mares dels alumnes majoritàriament es la del sector serveis i de construcció.
Encara que també en nombre molt reduït hi ha pares que fan feina en altres sectors. Els llocs de feina en una proporció important estan marcats per l’estacionalitat del turisme i els problemes d’atur i alhora econòmics, a gravats en aquests moments per la crisi econòmica.
El nivell de formació dels pares dels alumnes del centre és en general baix. La majoria només tenen estudis primaris. Un sector molt petit té estudis universitaris.
-Tipologia del professorat.
El centre està format per 55 professors. Hi ha un percentatge alt del professorat que no té la definitiva al centre, és professorat interí o substitut o que és al centre amb comissió de serveis.

Els objectius que es marquen amb l’ acció tutorial  de l’ institut O.G. són els següents:

-Acollir i acompanyar a l’ alumnat en la seva entrada al centre, tant en la seva dimensió social com individual.
-Treballar la presa de decisions, per tal que l’ alumnat  la integri en la seva persona i sigui capaç de prendre decisions personals, professionals i acadèmiques.
-Fomentar l’ aprendre a aprendre. Fer veure la necessitat d’ aprendre com a element de creixement personal.
-Promoure la implicació tot el professorat i famílies en el desenvolupament de l’ alumnat.
Cada grup del centre té assignat un tutor-a escollit d’ entre els professors que imparteixen classes al si del mateix grup . Per tal de fomentar l’ acollida dels alumnes procedents d’ Educació primària, els grups de 1rB,1rC disposen d’ una cotutoria, en aquest cas D.C tot hi que cursa 2n d’ Eso B, té una cotutora que és la psicopedagoga de la U.S.E.E; Dóna suport i treballa amb el tutor per tal de vetllar per l’ adequat seguiment i orientació de D.C, mitjançant les atencions individualitzades, suport i orientacions pels grups.
Estructura dels grups
L' institut està format per 581 alumnes.
12 grups-classe de L' ESO: 4 grups a primer d' ESO.3 grups a segon d' ESO.3 grups de tercer d' ESO.3 grups de quart d' ESO.
4 grups-classe al Batxillerat: 2 grups-classe a primer d' ESO i 2 grups-classe a segon d' ESO.
3 grups-classe al cicle de Gastronomia i cuina: 2 al pimer curs i 1 al segon.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada