dimecres, 26 d’octubre del 2011

Comencem a elaborar el pla individualitzat de D.C

En el centre on assisteix D.C s´entén per Pla individualitzat:

-La identificació de les habilitats de l'alumne/a en els diferents àmbits i àrees curriculars.
-Els objectius i les competències prioritàries d'aprenentatge de les diferents àrees o àmbits curriculars.
-Altres objectius d'aprenentatge que poden ser, entre altres, les habilitats personals i socials i l'autonomia executiva, ja sigui en l'àmbit escolar i en altres àmbits com el familiar, de la salut, del lleure, etc.
-Les ajudes tècniques i suports que es proporcionaran a l'alumne/a en les activitats que s'han de dur a terme en els diferents entorns escolars: aula, pati, menjador, sortides i altres activitats generals del centre.
-Una valoració periòdica i un registre sistemàtic del progrés de l'alumne/a, que servirà per fixar nous objectius i modificar, si cal, el pla.
-L'avaluació s'ha de fer d'acord amb els objectius fixats en el pla individualitzat.
Per tant en l' institut O.G. és una mesura per gestionar la diversitat de forma coordinada i planificada. És l' eina per saber quins són els alumnes que necessiten una atenció específica i quina és l' atenció que volem proporcionar-los. També és el document que han de fer signar a les famílies, per assegurar-los quin tipus d' atenció rep l' alumne al centre.
Per tant el Pla Individualitzat haurà de recollir el conjunt d'ajudes, suports i adaptacions que pugui necessitar un alumne , en aquest cas D.C,en els diferents moments i contextos escolars.

Una de les lectures que he fet recentment és la de Giné,1997 a on ens diu "És sobre el currículum que s' organitzen a l' escola les experiències d' ensenyament i aprenentatge, i en conseqüència, es concreten les oportunitats per a estimular el progrés de l' alumnat".
  Amb la tutora de pràctiques hem partit  de la determinació dels objectius i capacitats que s' han de treballar atenent criteris de normalització, funcionalitat i d' atenció individualitzada.
HORES:Tots els dimecres de 14 hores a 15 hores, exceptuant els claustres.
OBJECTIUS:
-Inici i elaboració del Pla individualitzat.
ACTIVITATS I CONTINGUTS:
-Assessorament per part de la professional de la Once per tal d' elaborar el Pla Individualitzat de D.C.
-Lectura del currículum.
-Lectura de les disposicions d' aquest curs escolar que es redacta des del departament.
INSTRUMENTS I /O TÈCNIQUES.
-Model del Pla individualitzat. elaborat per el centre i revisat en aquestes sessions
PLA INDIVIDUALITZAT
Alumne/a:    
Data de naixement:  
Curs:  
Tutor:
Escolarització:              Ordinària            USEE                  Compartida.
PROFESSIONALS IMPLICATS
Centre
Tutor-a

Psicopedagog-a

Educador EE

Auxiliar EE

Professorat

EAP
F.O
Altres Professionals






Data Elaboració:  


DOCUMENTACIÓ COMPLEMENTÀRIA
EAP

Dictamen NEE

Informe Psicopedagògic

Informe social

CSMIJ

Informe diagnòstic psicològic
CAD (ICASS)

Certificat de disminució
No
Data de Caducitat:
Beca


Altres



AJUDES TÈCNIQUES I SUPORTS ESPECÍFICS
Aula

Pati

Menjador

Sortides

Altres



INFORMACIÓ RELATIVA A LES FAMÍLIES
El pare, la mare o tutors legals han rebut la informació sobre la finalitat, el contingut i els criteris d’avaluació del Pla Individualitzat i signen conforme n’estan informats.

                                  Signatura pare/mare/tutor:
DATA:


 Signatura del tutor                                                                                                                            Signatura del coordinador  CAD     


                                                                                                                                    




AVALUACIÓ INICIAL
VALORACIÓ PSICOPEDAGÒGICA:
Matèries adaptades:


Llengua Catalana

Llengua castellana

Llengua estrangera

Matemàtiques

Ciències experimentals

Tecnologia

Visual i Plàstica

Ciències Social

Música

Educació Física












FULL RESUM DE VALORACIÓ DEL PLA INDIVIDUALITZAT
(Valoració que es realitza a final de curs tenint en compte el pla INDIVIDUALITZAT Previsions de cara al proper curs)
CAL CONTINUAR AMB EL PI

FINALITZACIÓ DEL PI



-Normativa del departament d' ensenyament.
INDICADORS D' AVALUACIÓ:
-Recollida de les observacions fetes a cada sessió per la confecció deL PLa individualitzat
-Recollida d' informació de tots els professionals que intervenen amb D.C.


La meva tasca és la col.laboració per l' elaboració d' aquest Pla individualitzat, juntament amb la meva tutora de pràctiques i l' educadora de la U.S.E.E.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada