DATA: Entrevistes amb la família 6 de setembre i 22 de setembre.
HORES: 6 hores (preparació i hora d' entrevista).
HORA:Entrevistes de 13 a 14 hores.
La presència creixent d' alumnat amb discapacitat visual en els centres educatius ordinaris, ha d' anar acompanyada de la implementació de mesures organitzatives i de la formació dels i de les professionals que permetin la comunicació adequada amb les famílies d' aquest alumnat. Cal, així mateix, garantir l' atenció específica que poden requerir les famílies pel que fa a la informació, el suport i l' assessorament (Almirall 2007; Giné 2003;Paniagua, 1999)en aspectes específics lligats a les seves singulars necessitats.
OBJECTIUS:
-Oferir informació i aclariments sobre aspectes evolutius del fill o filla o a aspectes funcionals relacionats amb la discapacitat.
-Col.laborar amb la família en relació amb l' escolarització i la posada en funcionament de mesures facilitadores de la inclusió escolar i social de la D.C.
-Informar a la família sobre la normativa, els projectes que es porten en el centre i el seu projecte educatiu.
ACIVITATS:
-Preparar la informació necessària que es vol donar a conèixer a la família.
-Preparació dels permisos de dret d' imatge, de les sortides per el poble que cal que signi la família.
-Preveure l' entorn adient per la trobada sense que hi hagi elements distorcionadors.
-Informar a la família de tot un seguit d' observacions que s´han fet durant el mes de setembre una de les quals és que la D.C no vesteix de manera adequada per anar a l' institut i a més porta una bosseta on momés hi pot portar l' esmorzar i és del tot infantil.
-La família va respondre a aquest comentaris que era igual ja que la seva fillia era invident - la professional de la Once recomana que són aspectes importants per una plena integració de l' alumna al centre i es sensibilitza a la família del que suposa la integració de la seva filla en una aula ordinària, ja que la resta de companys/es i professors si que són vidents i se n´adonen.
INSTRUMENTS:
-Power Point que es mostra en les reunions d' inici de curs als pares.
-Web del centre on es mostren els projectes del centre.
-informació sobre aspectes funcionals relacionats amb la seva discapacitat.
INDICADORS D' AVALUACIÓ:
-Reflexions i possibles dubtes que dóna a conèixer la família sobre la informació que rep.
-Si la transmissió dels acords que s´han pres ha estat efectiva i regular.
-Tasques Psicopedagoga de la USEE:Trametre tota la informació referent al funcionament del centre i els projectes que s' imparteixen.
-Tasques professional de la ONCE:
Informar-los sobre aspectes funcionals relacionats amb la discapacitat de D.C i la seva incorporació al centre:
-La tasca realitzada per l' especialista, en aquest cas la professional de la Once, abarca diferents àmbits d' intervenció en aquest cas: L' atenció directa a l' alumne dins del marc escolar per orientar les seves necessitats educatives i treballar tècniques específiques:braille,orientació i mobilitat.
-Apora informació sobre el dèficit i dóna estratègies familiars per donar respostes adequades a les necessitats de la seva filla.
LA MEVA TASCA: Col.laborar juntament amb la meva tutora del pràcticum(psicopedagoga de la USEE) a sensibilitzar a la família del pas que suposa escolaritzar a la seva filla en una escola ordinària.
En la reunió del 22 de setembre es comenta que:
D.C té un comportament no massa adequat a l' aula i durant les properes sessions es redactaran suggeriments per informar a la família de com treballar junts per tal de fomentar un comportament adequat de l' alumne al centre.Aquest punt el treballaré juntament amb la professional de la Once i la meva tutora de pràctiques del centre.
HORES: 6 hores (preparació i hora d' entrevista).
HORA:Entrevistes de 13 a 14 hores.
La presència creixent d' alumnat amb discapacitat visual en els centres educatius ordinaris, ha d' anar acompanyada de la implementació de mesures organitzatives i de la formació dels i de les professionals que permetin la comunicació adequada amb les famílies d' aquest alumnat. Cal, així mateix, garantir l' atenció específica que poden requerir les famílies pel que fa a la informació, el suport i l' assessorament (Almirall 2007; Giné 2003;Paniagua, 1999)en aspectes específics lligats a les seves singulars necessitats.
OBJECTIUS:
-Oferir informació i aclariments sobre aspectes evolutius del fill o filla o a aspectes funcionals relacionats amb la discapacitat.
-Col.laborar amb la família en relació amb l' escolarització i la posada en funcionament de mesures facilitadores de la inclusió escolar i social de la D.C.
-Informar a la família sobre la normativa, els projectes que es porten en el centre i el seu projecte educatiu.
ACIVITATS:
-Preparar la informació necessària que es vol donar a conèixer a la família.
-Preparació dels permisos de dret d' imatge, de les sortides per el poble que cal que signi la família.
-Preveure l' entorn adient per la trobada sense que hi hagi elements distorcionadors.
-Informar a la família de tot un seguit d' observacions que s´han fet durant el mes de setembre una de les quals és que la D.C no vesteix de manera adequada per anar a l' institut i a més porta una bosseta on momés hi pot portar l' esmorzar i és del tot infantil.
-La família va respondre a aquest comentaris que era igual ja que la seva fillia era invident - la professional de la Once recomana que són aspectes importants per una plena integració de l' alumna al centre i es sensibilitza a la família del que suposa la integració de la seva filla en una aula ordinària, ja que la resta de companys/es i professors si que són vidents i se n´adonen.
INSTRUMENTS:
-Power Point que es mostra en les reunions d' inici de curs als pares.
-Web del centre on es mostren els projectes del centre.
-informació sobre aspectes funcionals relacionats amb la seva discapacitat.
INDICADORS D' AVALUACIÓ:
-Reflexions i possibles dubtes que dóna a conèixer la família sobre la informació que rep.
-Si la transmissió dels acords que s´han pres ha estat efectiva i regular.
-Tasques Psicopedagoga de la USEE:Trametre tota la informació referent al funcionament del centre i els projectes que s' imparteixen.
-Tasques professional de la ONCE:
Informar-los sobre aspectes funcionals relacionats amb la discapacitat de D.C i la seva incorporació al centre:
-La tasca realitzada per l' especialista, en aquest cas la professional de la Once, abarca diferents àmbits d' intervenció en aquest cas: L' atenció directa a l' alumne dins del marc escolar per orientar les seves necessitats educatives i treballar tècniques específiques:braille,orientació i mobilitat.
-Apora informació sobre el dèficit i dóna estratègies familiars per donar respostes adequades a les necessitats de la seva filla.
LA MEVA TASCA: Col.laborar juntament amb la meva tutora del pràcticum(psicopedagoga de la USEE) a sensibilitzar a la família del pas que suposa escolaritzar a la seva filla en una escola ordinària.
En la reunió del 22 de setembre es comenta que:
D.C té un comportament no massa adequat a l' aula i durant les properes sessions es redactaran suggeriments per informar a la família de com treballar junts per tal de fomentar un comportament adequat de l' alumne al centre.Aquest punt el treballaré juntament amb la professional de la Once i la meva tutora de pràctiques del centre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada