dimarts, 11 d’octubre del 2011

INTRODUCCIÓ PROJECTE I CONTEXT


El tema del meu projecte de pràctiques consisteix en :

-Sensibilitzar a la família del pas que suposa escolaritzar la seva filla en una escola ordinària; treballar correctament els hàbits d’ autonomia i socialització des de casa.

-Assessorar tota la comunitat educativa sobre com acollir l’ alumna amb la deficiència visual.

-Assessorar i col·laborar en l’ adaptació de l’ alumna cega a la USEE: Motivar i incorporar l’ alumnat en la participació, confecció i gestió autònoma de les normes de l’ aula. Elaborar, en les assemblees les normes d’ acollida i assegurar el compromís de tothom. Realitzar activitats destinades a interioritzar el que suposa pels companys l´arribada d’ una companya invident al centre.

-Donar suport dins l’ aula ordinària a una alumna cega. Assessorar el tutor donant suport humà i material tant en el moment d’ elaborar els ACI i preparar material adaptat. Assessorar al professorat juntament amb la tutora de pràctiques.
  CONTEXT DE LA INTERVENCIÓ.
 
- Ubicació geográfica.
Centre d’ educació secundària ubicat a la zona sud  a prop del centre urbà de Figueres; en un principi era una zona més de les afores però actualment amb l’ arribada de més immigració a la ciutat és considerat un centre de la ciutat i no de les afores.

- Oferta educativa.

L’oferta educativa  com ja he anomenat en l’ àmbit d’ intervenció és la següent: educació secundària,  batxillerat de ciències socials i humanitats, batxillerat científic-tecnològic, cicles formatius  de Gastronomia i cuina i serveis de restauració i també s’imparteixen programes de qualificació professional inicial, té  USEE, aula oberta i projecte singular. El centre te 581 alumnes:381 a l’ ESO,133 de Batxillerat i 67 de cicles formatius i 55 professors.

- Titularitat i anàlisis institucional del centre.

És un centre de titularitat pública .L’ embrió del que avui és l’ institut Olivar Gran va començar el curs 1996-97 per una necessitat, no se sabia si transitòria, arrel del creixement de la població que havia de començar als estudis d’ ESO, en aplicació de la LOGSE, ubicat en les dues aules de l’ escola Pous i Pagès i com a extensió de l’ Institut Alexandre Deulofeu.

A partir del curs 1997-98 es va situar en mòduls prefabricats a la urbanització Olivar Gran, al sud de Figueres en una zona de creixement de la ciutat. En aquell moment va ésser una secció d’ educació secundària fins que el decret 300/2000, de 31 d’ agost, el va consolidar com a institut.

L’ evolució pel que fa al nombre d’ alumnes i de grups ha estat ascendent. El curs 1997-98 es comença amb dos grups de primer d’ ESO, un de segon, i un de quart i aquests dos provinents de l’ escola Pous i Pagès. A l’inici del curs 2.001-2002 es va començar a impartir batxillerats en les modalitats de ciències de la naturalesa i salut, tecnologia i ciències socials i humanitats.

El curs 2010-2011 es va començar el cicle formatiu de grau mitjà cuina i gastronomia. El curs 2011-2012 s´inicià a l’ institut el cicle de serveis de Restauració de la mateixa família professional.

1 comentari: